Informácie pre žiadateľov o pomoc a ochrana osobných údajov.
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY ŽIADATEĽOV O POMOC
Treba žiadosť vyplniť do špeciálneho tlačiva?
Áno po prvej rezervácií, kde uvediete o akú pomoc máte záujem je potrebné vyplniť tlačivo (žiadosť o poskytnutie pomoci), ktoré je dostupné spolu so súhlasom s ochranou osobných údajov na prvej strane oficiálnej webovej stránky občianskeho združenia www.ozmodre.rescue.sk. Potrebné podklady a poriadne vyplnené dokumenty, vlastnoručne podpísané, treba následne zaslať "doporučene" na poštovú adresu, ktorú nájdete v kontaktoch. Treba ich zaslať doporučene spolu s prefotenými zdravotnými podkladmi a ostatnými potrebnými podkladmi (dôvod prečo Vám bude vysvetlený pri prvom kontakte, t. j. ako vyplníte rezerváciu) aj s podpísaným prehlásením (ktoré je súčasťou dokumentu Žiadosť o poskytnutie pomoci) o tom, že všetky údaje v žiadosti sú pravdivé, odpovedajú skutočnosti a sú poskytované so súhlasom a dobrovoľne. Žiadosti a fotografie zaslané na email, alebo facebook, messanger nebudú akceptované a budú bez zbytočných odkladov vymazané.
Koho údaje v žiadosti sa musia uvádzať ?
Pokiaľ sa jedná o osobu, ktorá má zákonného zástupcu, uvádzajú sa aj údaje zákonného zástupcu. Všetko je uvedené v žiadosti. Buď je to samotný žiadateľ (kto potrebuje pomoc), ako aj jeho zákonný zástupca (rodič, opatrovník, pestún). Pokiaľ sa jedná o opatrovníka, alebo pestúna, prípadne rodiča, ktorému bolo dieťa zverené do starostlivosti, dokladá sa nám aj kópia rozhodnutia súdu.
Taktiež v žiadosti treba uviesť meno opatrovníka / štatutárneho zástupcu, prípadne iné osoby, ktorá je oprávnená konať za príjemcu v zmluvných záležitostiach. V prípade, že koná za príjemcu viac ako jedna osoba, uvádzajte všetkých.
Musíme mať zriadený konkrétny bankový účet, ak chcem požiadať o pomoc ?
Nemusíte. Môžete použiť svoj účet, ak je vedený na predkladateľa žiadosti/ zákonného zástupcu alebo inú kompetentnú osobu. Naši dobrovoľníci dbajú na to aby poskytnuté peňažné prostriedky dostali ľudia čo ich naozaj potrebujú a preto prihliadajú na predchádzajúce overenie osôb, ktorým sa peniaze zasielajú. V žiadosti podpisujete aj prehlásenie o pravdivosti údajov.
Kto je osoba v žiadosti ako kontaktná osoba?
Kontaktná osoba je tá, ktorá spolupracuje a komunikuje s občianskym združením v priebehu vybavovania žiadosti. OZ v prípade, že je schopná pomôcť, kontaktuje žiadateľa a taktiež si následne overí situáciu, o ktorej nám napísal.
Čo mám vyplniť v žiadosti ?
K žiadosti sa prikladá čo najviac informácií potrebných na posúdenie.
Fyzická osoba – nám dokladuje zdravotný stav, kópiu ZŤP preukazu, faktúru od dodávateľa pomôcok, služieb, liečby, ďalej popis pomôcky, stručné opísanie finančnej situácie a podobne (všetky potrebné informácie získate počas prvotného kontaktu). Pokiaľ sa jedná o zakúpenie zdravotníckej pomôcky, cenová kalkulácia či faktúra pomôcky, služby, liečby, presný opis pomôcky a podobne. Znovu je to individuálne v nadväznosti na predmet a závažnosti žiadosti. Ak by niečo v žiadosti chýbalo, budeme Vás kontaktovať. Popíšte stručne, zrozumiteľne a jasne o akú podporu žiadate.
Doložte kópiu aktuálnej lekárskej správy o zdravotnom stave žiadateľa, prípadne rozhodnutia orgánov verejnej správy o poskytnutí alebo zamietnutí príspevku na starostlivosť, rozhodnutie súdu o opatrovníctvo, či iný dokument, ktorý je dôležitý z hľadiska posúdenia žiadosti. Doložte aj kontakt na lekára.
Posudzovatelia tak lepšie pochopia, v akom prostredí žijete, aké problémy riešite, čo by ste chceli zlepšiť alebo zrealizovať. Nemenej dôležité sú aj vaše ciele, ktoré by mali odrážať riešenie konkrétnych problémov. Prípadne je možná osobná návšteva z občianskeho združenia na posúdenie situácie.
Je možné, aby jeden žiadateľ podal viac žiadostí?
Áno. Ak je v situácii, ktorá si vyžaduje pomoc, môže požiadať OZ o opätovnú podporu v núdzi.
Aký je postup pri odsúhlasení mojej žiadosti ?
Na základe vašej žiadosti, ktorú OZ obdrží doporučene poštou a ktorá bude poriadne vypísaná a podpísaná a bude obsahovať všetky potrebné doklady, Vás bude OZ kontaktovať telefonicky. Ak OZ bude mať možnosti a bude schopná pomôcť, po jej schválení Vás OZ bude informovať o možnosti pomoci. Ak Vám bude schválený príspevok, ktorý ste uviedli v žiadosti , OZ Vám na účet odošle dar do tridsiatich dní (ak sa nedohodnú strany inak) finančnú čiastku, dar v schválenej výške.
Finančné nezištné dary od darcov, ktoré nabehnú na účet OZ pre konkrétneho žiadateľa o pomoc na jeho meno, budú odoslané na základe poriadne vyplnenej a evidovanej žiadosti o príspevok do 14 dní. Dar od darcu ( jeho iniciálky a dátum odoslania daru budú uvedené spolu so sumou na webovej stránke nadácie v kolónke darcovia) viď link: ........ . Celé meno darcu OZ bez zaslania súhlasu darcu na webovej stránke nezverejní.
V prípade, ak darca bude chcieť zverejniť jeho celé meno, je potrebné OZ poslať písomný súhlas na oficiálny mail : obcianskezdruzenie.modrerescue@gmail.com. Prípadne môže darca poslať dar na transparentný účet, kde je automaticky jeho meno uvedené pri platbe.
Čo treba urobiť, ak chcem uverejniť výzvu na pomoc, keď už som evidovaný v občianskom združení?
Treba poslať na oficiálny mail obcianskezdruzenie.modrerescue.sk písomnú žiadosť o výzvu. Výzva sa overí a následne bude kontaktovaný žiadateľ o jej overení a nahodení.
Prečo niekedy nedostanem z OZ odpoveď, keď som poslal mail, alebo podklady do občianskeho združenia?
Ak ste poslali email a v ňom Vaše osobné údaje, ktoré ste poslali bez Vami ručne podpísaného súhlasu s ochranou osobných údajov, OZ email okamžite musí podľa zákona ihneď vymazať a to z dôvodu ochrany osobných údajov.
Ak ste poslali do OZ podklady na adresu, avšak bez Vami podpísaného dokumentu SÚHLASU S OCHRANOU OSOBNÝCH ÚDAJOV, ktorý môžete nájsť na našej webovej stránke ( je súčasťou žiadosti o príspevok) OZ podľa zákona musí ihneď podklady skartovať a to z dôvodu ochrany osobných údajov.
Ak ste poslali do OZ doporučene, úplnú žiadosť s potrebnými podkladmi aj so súhlasom, OZ má právo sa vyjadriť, ak je schopná splniť Vašu požiadavku o pomoc, alebo môže dokumenty ihneď skartovať, ak OZ nemá možnosti Vašej požiadavke vyhovieť. V tomto prípade OZ podklady ihneď podľa zákona zlikviduje.
OZ si vyhradzuje právo zrušiť evidenciu žiadateľa o pomoc, ak OZ už nie je schopná pomôcť, alebo v prípade, že žiadateľ nie je spokojný s pomocou zo strany OZ a má požiadavky, ktoré OZ nedokáže splniť. Žiadateľ bude informovaný o vyradení z evidencie a jeho podklady budú skartované.
Ak žiadateľ, ktorý je evidovaný v OZ, chce z nejakého dôvodu zrušiť evidenciu a už nepožaduje pomoc zo strany OZ , musí poslať na oficiálny email túto informáciu. Žiadateľ, ktorý bol evidovaný v OZ poskytol súhlas, ktorý je možné kedykoľvek bez uvedenia dôvodu odvolať a to písomne na oficiálny mail nadácie : obcianskezdruzenie.modrerescue@gmail.com